Tražeći idealnu firmu za kreiranje web sajta za Vašu kompaniju, treba obratiti pažnju na nekoliko činjenica koje otklanjaju mnoge sumnje u pouzdanost i reputaciiju dizajnera za kog ste se odlučili. Nema identičnih web sajtova i identičnih kompanija koje se bave njihovom izradom.

Nekada proces traženja može biti komplikovan i zbunjujuć i, samim tim, određene činjenice su potrebne kako bi se stekla bolja i preciznija slika o kreatorima Vašeg web sajta. Mnogi od njih će pričati o tehnologijama ili o metodologiji, ali sve što je potrebno je web sajt koji je jednostavan za upotrebu i lak za snalaženje. Činjeince koje prikazujemo daju šire sagledavanje celokupne slike o kreiranju web sajta i odabiru prave kompanije.

Takođe, postavljanjem pitanja, upoznajete kompaniju, način njenog funkiconisanja i spremnost da odgovori na izazove i na neplanirana pitanja. Time se bistre nedoumice i odabir postaje jednostavniji.

1. Možete li pokazati Vaše ranije web sajtove koje ste kreirali?

Ovo je jedno od ključnih pitanja za dizajnera. Pokazujući svoj portfolio, dizajner potvrđuje svoju reputaciju. Ukoliko se kod tog pitanja stvori otpor, bolje je naći drugog dizajnera i obrati pažnju na to da li portfolio postoji i ko je dizajnirao neki web sajt koji se Vama sviđa.

Iskustvo se veoma ceni. Nije toliko rizično ako dizajner kreira sajtove jednu ili dve godine, ali sigurnije je naći dizajenre koji imaju iskustva više od 5 godina.

2. Šta klijenti kažu o Vama?

Istražite na internetu iskustva ranijih klijenata sa kompanijom koju biste angažovali za kreiranje web sajta. Da li imaju primedbe i kakve su one. Postavite im pitanje u vezi sa primedbama ranijih klijenata.

3. Koja platforma će biti korišćena za moj web sajt?

Različite CMS platforme nisu pogodne za različite sajtove. Zato je bolje saznati koja je kompanija specijalizovana za platformu koja pruža ono što je potrebno Vašem sajtu.

Ukoliko tražite jednu vrstu platforme i dizajner ima web sajtove koje je razvijao na takvoj platformi, na dobrom ste putu da Vaš sajt izgleda onako kako želite.

4. Koliko je vremena potrebno za kreiranje web sajta?

Na ovakvo pitanje ne postoji precizan odgovor, ali, ukoliko je određenoj kompaniji potrebno, npr.6 meseci za izradu veb-sjata, a Vama je to dug period, pokušajte pronaći firmu koja će imati bolju ponudu.

U okviru ove činjenice, važno je i obratiti pažnju na to da li će se sajt bazirati na Vašim idejama. Svaka ideja je važna, a kompanija mora da pokaže da ceni Vaše ideje.

5. Da li iza kompanije stoji jedna osoba ili čitav tim stručnjaka?

Kompanije koje imaju timove koji su specijalizovani za svaki relevantan segment web sajta bolje će odgovoriti Vašim zahteima nego firma iza koje stoji jedan čovek. Jasno je da jedna osoba ne može raditi sve, već samo onaj segment web sajta za koji se specijalizovala.

6. Da li je kompanija spremna da se u budućnosti posveti i ažuriranjem sajta?

Treba istražiti ko će se baviti ažuriranjem podataka. Da li ćete Vi biti osoba koja će postavljati nove sadržaje na svoj sajt ili će to neko iz komapnije raditi za Vas? Takođe, ukoliko žeilite da dodate stranicu ili neki drugi detalj na sajt, potrebno je da ispitate da li je kompanija u mogućnosti da potrebna ažuriranja radi za Vas.